Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
643 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-06-11 15:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.229(478)04.061 (1) |
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 USATÂI, Ion. Problemele sincronizării realității cu expresia ei artistică pe ecran. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 108-111. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 791.229(478)04.061 | ||||||
Pag. 108-111 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În sec. XVIII a apărut termenul de Potemkiniadă (de origine rusă – потёмкинские деревни), prin care se face referire la o metodă de falsificare a realității prin înfrumusețare, care provine de la numele lui Grigori Potemkin, general-feldmareșal rus, demnitar al statului și favorit al țarinei Ecaterina a II-a a Rusiei. În istoria cinematografiei basarabene întâlnim frecvent asemenea „fenomen” ca, de exemplu, în perioada socialistă, când toate filmele turnate la „Moldova-Film” trebuiau să corespundă unei singure ideologii: se făcea așa-zisa „lakirovkă” – realitatea propriu-zisă era ascunsă sau modificată pe ecran. Tot ce se arăta și se dădea drept a fi real în filmele din această perioadă erau imagini împodobite cu oameni frumoși și harnici, sate curate, câmpuri bogate cu mulți muncitori etc. În filmul „Între Minciună și Adevăr” (filmul de master al studentului Ion Usatâi) se vorbește detaliat despre această perioadă. |
||||||
Cuvinte-cheie film istorico-biografic, limbaj poetic, limbaj cinematografic, docuficțiune, pluriperspectivism, „MoldovaFilm”, estetica imaginii cinematografice, historical-biographical film, poetic language, cinematic language, docufiction, pluriperspectivism, Moldova Film, aesthetics of the cinematographic image |
||||||
|