Articolul precedent |
Articolul urmator |
768 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 16:35 |
SM ISO690:2012 SILISTRARU, Nicolae, LUNGU, Viorelia. Dimensiuni valorice ale conținuturilor educaționale de perspectivă. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogice, 28-29 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 3, pp. 130-140. ISBN 978-9975-76-250-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 3, 2018 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 130-140 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În toate timpurile este necesară educația prin valori chiar daca reprezentanța acestei nevoi este mai clară, mai fermă în intervalele crizelor sociale și morale. Astăzi, secolul XXI, suntem într-o perioadă când nu este suficient de a orienta acțiunea efectivă, organizată și controlată pentru formare, ci trebuie să integreze referiri la valori – componente asimilate unei călăuze a vieții într-un ritm accelerat de schimbări. Trecerea de la informațional la practic prezintă necesitatea de a percepe sensul că înțelegerea logică face apel la explicația prin cauze și la argumente logice, valorizarea este un tip de înțelegere care privește așezarea lucrurilor într-o ordine a importanței din perspectiva semnificației lor pentru prezent și respectiv prospectiv. Este de ajuns să privim asupra acestui început de mileniu pentru a observa rolul din ce în ce mai mult îl deține informația, mass-media și, implicit, noua tehnologie a internetului. Dar, datorită afluxului de informație, a devenit mai dificilă estimarea valorii informației care ni se oferă și suntem confruntați cu trecerea de la viața reală la una abstractă și virtuală. Plecînd de la premisa că viitorul nu este un loc în care mergem ci este unul pe care îl creăm, trebuie să reconsiderăm rolul educației faţă de sfidările lansate de rapiditatea schimbărilor sociale şi educaţionale, în cât să promovăm valorile care să aducă doar beneficiu societății. |
||||||
Cuvinte-cheie valoare, educaţie, perspectivă, educaţie prospectivă |
||||||
|