La motivation de l’apprenant dans l’apprentissage par autonomie des langues étrangères
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
556 2
Ultima descărcare din IBN:
2020-02-24 10:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:81'243 (28)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3845)
Linguistics and languages (4990)
SM ISO690:2012
CORCEAC, Viorica. La motivation de l’apprenant dans l’apprentissage par autonomie des langues étrangères. In: Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice, 2016, nr. XVI(2), pp. 68-71. ISSN 1857-0976.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice
Numărul XVI(2) / 2016 / ISSN 1857-0976

La motivation de l’apprenant dans l’apprentissage par autonomie des langues étrangères

Motivation of the learner in learning by autonomy of foreign languages

CZU: 37.016:81'243

Pag. 68-71

Corceac Viorica
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2020


Rezumat

La motivation fondamentale en langue étrangère est dans la plupart des cas, le pouvoir de comprendre et de communiquer, plutôt que d’acquérir des connaissances sur la langue. Cet apprentissage ne sera donc motivé que dans la mesure où la nécessité de communiquer dans la langue étrangère - à l’exclusion de tout autre moyen - s’impose à l’apprenant. Il faut que l’élève ait quelque chose à dire et qu’il ait envie de le dire ou qu’il ait envie d’obtenir des renseignements inaccessibles par ailleurs pour que devienne assez fort le désir de se donner les moyens de le dire, le lire ou l’écrire. En d’autres termes, nous rejoignons là une autre remarque de C. Rogers qui constate «qu’un apprentissage valable n’a lieu que lorsque son objet est perçu par l’apprenant comme ayant un rapport avec ses projets personnels» [1, p. 156].

Motivarea de bază în procesul de studiere a unei limbi străine reprezintă în majoritatea cazurilor puterea de a înţelege şi de a comunica în această limbă. Din acest punct de vedere, învăţământul nu ar trebui să angajeze doar mintea, ci şi întreaga persoană, ceea ce duce la restructurarea lumii mentale a individului. Pentru a ajuta pe cineva la dezvoltarea personală, nu este suficient doar să îl ghidăm în direcţia schimbării, sau chiar să îi „luminăm calea”, dar trebuie să acceptăm, să dăm valoare temerilor, anxietăţilor şi rezistenţei sale, adică toţi acei factori care îi limitează această transformare. Învăţământul autonom şi motivaţional presupune, de asemenea, o relaţie de parteneriat dintre profesor şi student. Una dintre misiunile esenţiale ale profesorului fiind cea de a permite tuturor studenţilor să dobândească şi să dezvolte un nou limbaj.

Cuvinte-cheie
La motivation, éducation autonome, développement personnel, le personne,

Motivare, învăţământul autonom, dezvoltare personală, individ