Articolul precedent |
Articolul urmator |
579 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-14 04:13 |
SM ISO690:2012 CUROŞ, Liudmila. Specificul politicilor educaţionale în ţările bazinului Mării Negre. In: Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre, 4 iunie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Relații Internaționale din Moldova, 2019, pp. 201-206. ISBN 978-9975-3076-7-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre 2019 | ||||||
Conferința "Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre" Chişinău, Moldova, 4 iunie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 201-206 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În accepțiunea Comisiei Europene, regiunea Mării Negre reprezintă o zonă distinctă, ce reunește: 6 state riverane – Bulgaria, România, Ucraina, Federația Rusă, Georgia și Turcia – și 4 state pe care istoria, proximitatea și legăturile strânse cu bazinul Mării Negre – Armenia, Azerbaidjan, Republica Moldova și Grecia le recomandă ca actori relevanți în zonă. Tranziția economică dificilă, declinul demografic, influența directă a sistemului de învățământ ”sovietic”, a o bună parte din ele, a afectat și situația din sistemul de învățământ. Deși ponderea investițiilor în educație crește, competitivitatea economiei rămâne scăzută. Astfel, au intervenit o serie de modificări în sistemul de învățământ legate de orientarea spre valorile Uniunii Europene și racordarea sistemului educațional la standarde-le europene, care a generat și necesitatea unor ajustări în politica educațională promovată în spațiul țărilor din bazinul Mării Negre, în special studierea impactu-lui schimbărilor climatice asupra regiunii Mării Negre. Implementarea sau adap-tarea politicilor din sistemul educațional asigură modernizarea procesului de studii, deschide calea către necesitățile beneficiarului direct, duc la armonizarea învățământului cu cele mai bune practici internaționale. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, politici educaţionale, sistemul de învăţământ, studierea impactului, schimbări climatice, practici internaţionale, education, Educational policies, education system, studying the impact, climatic changes, international practices |
||||||
|