Importanţa comunicării didactice pentru formarea competenţelor de comunicare la elevi
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
632 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-15 21:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.064.2 (12)
Social problems. Human contacts, relationships (114)
SM ISO690:2012
ZGARDAN-CRUDU, Aliona. Importanţa comunicării didactice pentru formarea competenţelor de comunicare la elevi. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.3, pp. 366-371. ISBN 978-9975-3370-4-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 21, Vol.3, 2019
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019

Importanţa comunicării didactice pentru formarea competenţelor de comunicare la elevi

CZU: 37.064.2

Pag. 366-371

Zgardan-Crudu Aliona
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 ianuarie 2020


Rezumat

Communication has a decisive role in the realization of quality education. In thepedagogical activity, communication is both an art and a necessary professional tool and indispensable to the teacher for establishing constructive relations with pupils, parents, the teaching staff. A particular form of communication, with application in education, is the didactic communication, realized through a bilateral relationship between teacher and pupil. Thus, the efficiency of the educational process directly correlates with the teacher`s competence of communication that refers to his skill to develop educational messages according to the educational context.