Oportunități de promovare a turismului cultural în Republica Moldova
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
979 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 13:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48:008(478) (1)
Tourism (534)
Civilization. Culture. Progress (818)
SM ISO690:2012
URSU, Valentina. Oportunități de promovare a turismului cultural în Republica Moldova. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.3, pp. 3-11. ISBN 978-9975-3370-4-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 21, Vol.3, 2019
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019

Oportunități de promovare a turismului cultural în Republica Moldova

CZU: 338.48:008(478)

Pag. 3-11

Ursu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2020


Rezumat

The Republic of Moldova has a rich cultural heritage that is successfully used in tourism: archeological vestiges, medieval fortifications, rustic monasteries, boyars' mansions and peasant houses offer a variety of attractions for tourists. There is a rich variety of churches and monasteries with works of art, a host of historical places, museums that can show a certain interest in tourism. A component of the national tourist product is the variety of cultures from different parts of the country, as well as distinct cultural activities. The Republic of Moldova is an amalgam of nationalities and cultures, with many traditions, spoken languages, folklore, cuisine, etc. All this is a good element of motivation to visit our country.