Articolul precedent |
Articolul urmator |
609 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 21:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.2:371.26-057.874 (1) |
Higher education. Universities. Academic study (2576) |
SM ISO690:2012 ZAGAIEVSCHI, Corina. Calitatea evaluării competențelor și a finalităților de studii ale studenților. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chisinau, Republic of Moldova: 2019, Seria 21, Vol.2, pp. 229-238. ISBN 978-9975-3370-3-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 21, Vol.2, 2019 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.2:371.26-057.874 | ||||||
Pag. 229-238 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Currently, the constructivist model of student assessment gets a very wide spread. This model of learning guides the approach of the as segments wards: authentic tasks to be solved, theological an reasoned construction of responses, the encouragement of personal opinions, the active involvement of students in the teaching-learningevaluation process. Successful de signing and capitalizing on evaluation strategies requires the optimal concordance of the teacher's principles, rules and creative imagination. In this context, the evaluation is a subtle correlation between science and art. |
||||||
|