Calitatea evaluării competențelor și a finalităților de studii ale studenților
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
609 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 21:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.2:371.26-057.874 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2576)
SM ISO690:2012
ZAGAIEVSCHI, Corina. Calitatea evaluării competențelor și a finalităților de studii ale studenților. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chisinau, Republic of Moldova: 2019, Seria 21, Vol.2, pp. 229-238. ISBN 978-9975-3370-3-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 21, Vol.2, 2019
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019

Calitatea evaluării competențelor și a finalităților de studii ale studenților

CZU: 378.2:371.26-057.874

Pag. 229-238

Zagaievschi Corina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2020


Rezumat

Currently, the constructivist model of student assessment gets a very wide spread. This model of learning guides the approach of the as segments wards: authentic tasks to be solved, theological an reasoned construction of responses, the encouragement of personal opinions, the active involvement of students in the teaching-learningevaluation process. Successful de signing and capitalizing on evaluation strategies requires the optimal concordance of the teacher's principles, rules and creative imagination. In this context, the evaluation is a subtle correlation between science and art.