Competența digitală a cadrului didactic – imperativ al succesului în procesul predării-învățării disciplinei limba și literatura română
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
525 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 22:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.02:004 (4)
Kinds of school providing general education (2011)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4161)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Valentina. Competența digitală a cadrului didactic – imperativ al succesului în procesul predării-învățării disciplinei limba și literatura română. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chisinau, Republic of Moldova: 2019, Seria 21, Vol.2, pp. 160-165. ISBN 978-9975-3370-3-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 21, Vol.2, 2019
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019

Competența digitală a cadrului didactic – imperativ al succesului în procesul predării-învățării disciplinei limba și literatura română

CZU: 373.3.02:004

Pag. 160-165

Ciobanu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2020


Rezumat

In this article we intended to research the problem of digital competence of teachers, as a necessity for success in the process of teaching-learning-evaluation the romanian language and literature object at the primar level. In order to ensure the quality of linguistic and literary-artistic training of pupils at the primar level, it is necessary for all teachers to have formed the digital competence at an advanced level, to know a wider package of programs and opportunities offered by modern technologies in teaching-learningevaluation of romanian language and literature object. The modernization of educational process at the primar lecel can't be perceived without digital competence of teachers, which is a necessity for success.