Impactul mediului de învățare asupra dezvoltării holistice a copilului
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
718 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 13:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7+37.015.3 (10)
Psychology (3327)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3845)
SM ISO690:2012
GÎNJU, Stela, IFTIMIA, Brândușa-Lenuța. Impactul mediului de învățare asupra dezvoltării holistice a copilului. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chisinau, Republic of Moldova: 2019, Seria 21, Vol.2, pp. 3-10. ISBN 978-9975-3370-3-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 21, Vol.2, 2019
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019

Impactul mediului de învățare asupra dezvoltării holistice a copilului

CZU: 159.922.7+37.015.3

Pag. 3-10

Gînju Stela, Iftimia Brândușa-Lenuța
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2020


Rezumat

This article describes the evolution of the Environment as a concept and emphasizes the corelation between it and the concept of Studying Environment. It presents the definition of the enviroment from several points of view: philosophical, sociological, ecological, psychological and pedagogical. The author lists the characteristics of a studying enviroment, such as they were defined by proeminent scientists and also proposes new ones such as a „safe and educative enviroment”. Based on an empiric study, there are presented the results of a questionaire undergone by teachers and the results of the observation of the studying environment in preschool institutions. The author suggests support practices that would create a more efficient studying environment.