Praxiologia lecției moderne: abordări inovative
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
761 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 20:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organization of instruction (533)
SM ISO690:2012
ACHIRI, Ion. Praxiologia lecției moderne: abordări inovative. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 4(64), pp. 38-42. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3567633
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(64) / 2019 / ISSN 1811-5470

Praxiologia lecției moderne: abordări inovative

Praxiology of the modern lesson: innovative approaches

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3567633
CZU: 37.091

Pag. 38-42

Achiri Ion
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2020


Rezumat

The article addresses a signiicant problem for the quality of education - the quality of the modern lesson. Some innovative approaches regarding the praxiology of the lesson are proposed, approaches that will lead to an increase in the quality of the lesson and to the fulillment of the provisions of the child-friendly school. The innovative provisions refer to the requirements for a modern lesson, to the classiication and structuring of the lessons, to the methodology of developing a didactic project, to the active learning and motivation and to the objectives of the lesson.

Articolul abordează o problemă semniicativă pentru calitatea în educație – calitatea proiectului de lecție modernă. Sunt propuse unele idei inovative privind praxiologia demersului didactic ce vor conduce la sporirea calității instruirii și la realizarea prevederilor școlii prietenoase copilului. Ne referim aici la cerințele pentru o lecție modernă, la clasiicarea și structurarea lecțiilor, la metodologia elaborării unui proiect didactic, la învățarea activă și motivația.

Cuvinte-cheie
Quality, education, modern lesson, educational process, classification, structure, objective, school competence, type of lesson, didactic project,

calitate, educaţie, lecție modernă, proces educaţional, clasificare, structura, obiectiv, competență școlară, tip de lecție, proiect didactic