Piesele lui Constantin Cheianu pe scenele teatrelor naționale și internaționale la intersecția dintre secole
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
760 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-31 23:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.02:821.135.1-2(478).09 (1)
Theatre. Stagecraft. Dramatic performances (521)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2083)
SM ISO690:2012
KHALIL-BUTUCIOC, Dorina. Piesele lui Constantin Cheianu pe scenele teatrelor naționale și internaționale la intersecția dintre secole. In: Studii culturale: . Zilele europene ale patrimoniului cultural, Ed. 1, 26 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia "Primex-Com", 2019, Ediția 1, pp. 32-33. ISBN 978-9975-3358-0-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studii culturale
Ediția 1, 2019
Simpozionul "Simpozionul naţional de studii culturale"
1, Chişinău, Moldova, 26 septembrie 2019

Piesele lui Constantin Cheianu pe scenele teatrelor naționale și internaționale la intersecția dintre secole

CZU: 792.02:821.135.1-2(478).09

Pag. 32-33

Khalil-Butucioc Dorina
 
Asociaţia internaţională a criticilor de teatru, Chisinău
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2020


Rezumat

Dramaturgul Constantin Cheianu nu scrie piese de sertar, multe dintre ele fiind montate atât în țară, cât și peste hotarele ei. În ultima decadă a veacului trecut, lucrarea dramatică Noi a fost pusă în scenă de Mihai Fusu la Teatrul „Luceafărul” în 1995, Plasatoarele – de Sandu Cozub la Teatrul „E. Ionesco” în 1998, Luministul – de Mihai Țarină la Teatrul Național „V. Alecsandri” din Bălți în 1999. Scrierile dramatice Achitarea lui Salieri (1998) și Luministul (2000) au fost montate la Radio România Cultural de Mihai Lungeanu. În primii ani ai secolului al XXI-lea, Piesă fără sfârșit… este prezentată ca Spectacol-lectură la Atelierul de dramaturgie al Teatrului Național „M. Eminescu” din Chișinău în 2005. Textul Luna la Monkberry este înscenată de Sandu Grecu în spectacolul Golanii revoluției moldave la Teatrul „Satiricus. I.L. Caragiale” în 2006; piesa Volodea, Volodea.. – în spectacolul Made in Moldova de Sandu Grecu la Teatrul „Satiricus. I.L. Caragiale” și Made in Est de Claudiu Goga la Teatrul Național „V. Alecsandri” din Iași în 2009; In container – ca Spectacol-lectură la Festivalul Szene Moldau din Dresda, Germania în 2008, în regia autorului la Teatrul Poetic „A. Mateevici” din Chișinău în 2007, de Cristian Ban la Teatrul „Odeon” din București și de Radu Gilaș la Ateneu Tătărași din Iași în 2009; Cu bunelul ce facem? Și Țara asta a uitat de noi – de Sandu Grecu la Teatrul „Satiricus. I. L. Caragiale” în 2010 și, respectiv, 2011. Aceste montări relevă reflectarea viziunilor și formulărilor artistice originale atât de către dramaturg, cât și de către regizori. Astfel, piesele lui Constantin Cheianu și spectacolele în baza lor își ocupă locul în tabloul periodic al valorilor culturale naționale și universale.

Dramaturgul Constantin Cheianu nu scrie piese de sertar, multe dintre ele fiind montate atât în țară, cât și peste hotarele ei. În ultima decadă a veacului trecut, lucrarea dramatică Noi a fost pusă în scenă de Mihai Fusu la Teatrul „Luceafărul” în 1995, Plasatoarele – de Sandu Cozub la Teatrul „E. Ionesco” în 1998, Luministul – de Mihai Țarină la Teatrul Național „V. Alecsandri” din Bălți în 1999. Scrierile dramatice Achitarea lui Salieri (1998) și Luministul (2000) au fost montate la Radio România Cultural de Mihai Lungeanu. În primii ani ai secolului al XXI-lea, Piesă fără sfârșit… este prezentată ca Spectacol-lectură la Atelierul de dramaturgie al Teatrului Național „M. Eminescu” din Chișinău în 2005. Textul Luna la Monkberry este înscenată de Sandu Grecu în spectacolul Golanii revoluției moldave la Teatrul „Satiricus. I.L. Caragiale” în 2006; piesa Volodea, Volodea.. – în spectacolul Made in Moldova de Sandu Grecu la Teatrul „Satiricus. I.L. Caragiale” și Made in Est de Claudiu Goga la Teatrul Național „V. Alecsandri” din Iași în 2009; In container – ca Spectacol-lectură la Festivalul Szene Moldau din Dresda, Germania în 2008, în regia autorului la Teatrul Poetic „A. Mateevici” din Chișinău în 2007, de Cristian Ban la Teatrul „Odeon” din București și de Radu Gilaș la Ateneu Tătărași din Iași în 2009; Cu bunelul ce facem? Și Țara asta a uitat de noi – de Sandu Grecu la Teatrul „Satiricus. I. L. Caragiale” în 2010 și, respectiv, 2011. Aceste montări relevă reflectarea viziunilor și formulărilor artistice originale atât de către dramaturg, cât și de către regizori. Astfel, piesele lui Constantin Cheianu și spectacolele în baza lor își ocupă locul în tabloul periodic al valorilor culturale naționale și universale.