The pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
909 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 09:25
SM ISO690:2012
BADARNE, Ghalib, PAVEL, Maria. The pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 27-28 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 1, pp. 143-149. ISBN 978-9975-76-284-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2019
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 27-28 septembrie 2019

The pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology


Pag. 143-149

Badarne Ghalib1, Pavel Maria2
 
1 Kaye Academic College of Education, Israel,
2 Tiraspol State University
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2020


Rezumat

Educational researches and policies recommend the implementation of information technologies in teaching-learning process. Biology, as a part of sciences curricular area, is a field that requires a lot of illustrative material, video, that ICT can offers. ICT integration in the biology education process must be theoretically and methodologically based. That why this article presents a pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology, describe and highlights its peculiarities.

 Cercetările și politicile educaționale recomandă implementarea tehnologiilor informaționale în procesul de predare-învățare. Biologia, ca parte a ariei curriculare a științelor, este un domeniu care necesită o mulțime de materiale ilustrative, video, pe care TIC le poate oferi. Integrarea TIC în procesul educațional la biologie trebuie să fie fundamentat teoretic și metodologic. Iată de ce, acest articol prezintă un model pedagogic de integrare a tehnologiilor informaționale și comunicaționale în procesul de predare-învățare a biologiei, îl descrie și evidențiază particularitățile acestuia.