Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1113 80 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-03 22:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
1590.923.2:378.4 (1) |
PHILOSOPHY. PSYCHOLOGY (4582) |
Higher education. Universities. Academic study (2575) |
SM ISO690:2012 VASILIU, Dan, ADĂSCĂLIŢĂ, Viorica. Influența factorilor de personalitate din teoria social-cognitivă asupra performanței academice a studenților. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2019, nr. 4(57), pp. 61-78. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | |||||||
Numărul 4(57) / 2019 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | |||||||
|
|||||||
CZU: 1590.923.2:378.4 | |||||||
Pag. 61-78 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Cercetarea a avut ca scop evidențierea influenței factorilor de personalitate: autoeficacitatea, stima de sine, robustețea, sensul coerenței și optimismului asupra performanței academice. Am elaborat un program formativ bazat pe intervenția cu ajutorul metaforei, filmului artistic și recuperarea informațiilor pierdute prin omisiuni, generalizări și distorsiuni (Programare neurolingvistică). Programul a fost aplicat pe parcusul celui de-al doilea semestru iar participanții au fost testați și retestați, înainte și după aplicarea acestuia, privind scorurile la evaluarea factorilor de personalitate. Performanța a fost determinată prin operaționalizarea rezultatelor obținute la finalul primului și celui de-al doilea semestru. Grupurile experimental și de control, fiecare cu câte 12 participanți, au fost extrase din rândul studenților de la Drept, Științe Economice și Psihologie din cadrul Universității Hyperion din București. Participanții au avut vârsta cuprinsă între 18 și 30 de ani și au fost studenți în primul și al doilea an de studii. Rezultatele experimentului au arătat o apreciere a factorilor de personalitate pentru grupul experimental cu efect pozitiv asupra perfomanței academice. Efectul nu a fost proporțional datorită diferențelor individuale. Am observat efectul sinergic al factorilor de personalitate asupra evoluției performanței academice. Pentru grupul de control nu am constatat evoluții în privința factorilor de personalitate sau a performanței academice. |
|||||||
Cuvinte-cheie factorii de personalitate, performanţă academică, program formativ, studen, personality factors, academic performance, formative program, students |
|||||||
|