SMART CAFFES – spaţiu creativ pentru întărirea abilităţilor de management inovaţional a studenţilor din Moldova, Armenia şi Belarus
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
304 4
Ultima descărcare din IBN:
2020-04-08 19:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:005 (5)
Higher education. Universities. Academic study (1655)
Management (1104)
SM ISO690:2012
SIMCIUC, Elena; CIMPOIEŞ, Dragoş. SMART CAFFES – spaţiu creativ pentru întărirea abilităţilor de management inovaţional a studenţilor din Moldova, Armenia şi Belarus. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică. Ediția 8, 12 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți, 2018, pp. 358-362. ISBN 978-9975-50-235-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 8, 2018
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 12 octombrie 2018

SMART CAFFES – spaţiu creativ pentru întărirea abilităţilor de management inovaţional a studenţilor din Moldova, Armenia şi Belarus


CZU: 378:005
Pag. 358-362

Simciuc Elena, Cimpoieş Dragoş
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2019


Rezumat

According to the National Development Strategy "Moldova 2020" and the Innovation Strategy of the Republic of Moldova for the period 2013-2020 "Innovations for Competitiveness", "inno-vation is regarded as the successful transformation of new or known ideas into new products or services". This approach reflects the realities and needs of enhancing innovation management capabilities that are the tool for accelerating all processes within the company and is capable of providing the company with the necessary transformation to achieve the ultimate outcome in the form of innovations. Thus, the extra-curricular network of "SMART Caffes"96 will provide complete "hardware" and "software" support, mentoring and support in generating and increasing of the ideas, supporting talented young people with creative ideas, investing in the formation of human capital by encouraging the imple-mentation of innovation management of young entrepreneurs-innovators able to apply their knowledge in practice, act professionally and thus, contributing to economic growth.

Cuvinte-cheie
innovation innovative management organizational innovations highly qualified human capital research and development the knowledge society innovative potential creativity