Managementul calității în procesul de instruire: experiența Republicii Moldova
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
598 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 09:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.6:35.088.6(478) (1)
Quality management. Total quality management (TQM) (139)
Public administration. Government. Military affairs (2622)
SM ISO690:2012
GHEORGHIŢA, Tamara. Managementul calității în procesul de instruire: experiența Republicii Moldova. In: Administrarea Publică, 2019, nr. 4(104), pp. 98-102. ISSN 1813-8489.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 4(104) / 2019 / ISSN 1813-8489

Managementul calității în procesul de instruire: experiența Republicii Moldova

Quality management in the training process: the experience of the Republic of Moldova

Менеджмент качества в процессе обучения: опыт Республики Молдова

CZU: 005.6:35.088.6(478)

Pag. 98-102

Gheorghiţa Tamara
 
Centrul de Implementare a Reformelor
 
 
Disponibil în IBN: 18 decembrie 2019


Rezumat

This article reflects several elements of the system of continuous professional development of civil servants in the Republic of Moldova. It is mentioned the normative framework that regulates the process of civil servants’ training, as well as the normative framework that contains provisions regarding the actions to be carried out to ensure the development of the professional competences of the civil servants. In particular, attention has been paid to aspects aimed at ensuring the quality of training by setting out more recommendations in this regard. Also, the article contains proposals regarding the actions necessary to be taken at the system level of the civil servants’ management in order to ensure the professional development of civil servants.

În acest articol sunt reflectate mai multe elemente ale sistemului de dezvoltare profesională continuă a funcționarilor publici din Republica Moldova. Este menționat cadrul normativ care reglementează procesul de instruire a funcționarilor publici, precum și cadrul normativ care conține prevederi privind acțiunile care urmează a fi realizate pentru a asigura dezvoltarea competențelor profesionale ale funcționarilor. În mod special, s-a acordat atenție aspectelor care vizează asigurarea calității instruirii prin expunerea mai multor recomandări în acest sens. De asemenea, în articol se conţin propuneri cu privire la acțiunile necesare a fi întreprinse la nivel de sistem al managementului funcționarilor publici pentru a asigura dezvoltarea profesională a funcționarilor publici.

Cuvinte-cheie
civil service, civil servant, capacity development, training system, training needs assessment, training programm, training providers, training evaluation, quality management,

serviciu civil, funcționar public, dezvoltarea capacității, sistem de instruire, elaborarea necesităților de formare, program trening, furnizori de trening, evaluare trening, managementul calității