Moralitatea ca domeniu distinct al cunoașterii sociale și dezvoltării umane
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
825 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-21 21:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
17.02:159.922 (1)
Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy (390)
Psychology (3388)
SM ISO690:2012
SOCIU, Cristinel. Moralitatea ca domeniu distinct al cunoașterii sociale și dezvoltării umane. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2019, nr. 3-4(35), pp. 12-20. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 3-4(35) / 2019 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Moralitatea ca domeniu distinct al cunoașterii sociale și dezvoltării umane

Morality as a distinct domain of social knowledge and human development.

CZU: 17.02:159.922

Pag. 12-20

Sociu Cristinel12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teologic Romano-Catolic "Sfântul Francisc de Assisi"
 
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2019


Rezumat

Dezvoltarea morală de-a lungul vieții este un domeniu fascinant de cercetare. Primul studiu sistematic al concepțiilor pe care copiii le au despre jocuri, reguli, pedeapsă, dreptate și corectitudine a fost realizat de către J. Piaget. L. Kohlberg este foarte cunoscut mai ales pentru teoria sa despre stadiile dezvoltării morale, pe care a popularizato prin mai multe studii empirice efectuate în cadrul Centrului pentru Educație Morală al Universității Harvard. În decursul ultimelor cinci decenii, s-au acumulat numeroase cercetări despre dezvoltarea morală. Scopul acestei lucrări este de a trece în revistă principalele concepte și teorii încorporate în literatura din domeniul dezvoltării morale.

Moral development through life span is a fascinating field of research. The first systematic study of children’s conceptions about games, rules, punishment, justice, and fairness was conducted by J. Piaget. L. Kohlberg is particularly well-known for his theory of stages of moral development which he popularized through several empirical studies conducted at Harvard’s Center for Moral Education. During the past five decades much more research on moral development has been accumulated. The purpose of this paper is to briefly review the major concepts and theories embodied in the literature of moral development.

Cuvinte-cheie
dezvoltare morală educație morală dezvoltare religioasă și spirituală,

moral development moral education religious and spiritual development