Are Romanian adolescents still motivated to engage in school? Some evidence and practical considerations
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
798 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-14 20:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.062 (12)
Social problems. Human contacts, relationships (114)
SM ISO690:2012
ROBU, Viorel, CARANFIL, Narcisa Gianina. Mai sunt motivaţi adolescenţii români să se implice în activitățile școlare? Dovezi și considerații practice In: EcoSoEn, 2019, nr. 3-4, pp. 108-116. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2019 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Are Romanian adolescents still motivated to engage in school? Some evidence and practical considerations

Mai sunt motivaţi adolescenţii români să se implice în activitățile școlare? Dovezi și considerații practice

CZU: 37.062

Pag. 108-116

Robu Viorel1, Caranfil Narcisa Gianina2
 
1 Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

Changes taking place in puberty and adolescence and transitions from elementary school to middle school and from secondary education to higher education make adolescents vulnerable to difficulties they may encounter in academic activities and in their social and emotional functioning. These difficulties may have a long-lasting impact on adolescents’ development, which can sometimes extend over the life span. Besides the findings of studies that focused on the fluctuations of school motivation, according to which this variable tends to decline after the transition from elementary education to secondary education, factors that explain the adolescents' disengagement with school deserve to be paid special attention. This work analyzes the findings of studies tackling the school motivation in Romanian adolescents. Factors that explain the decline of school motivation are also analyzed.

Schimbările care au loc la vârsta pubertății și în adolescență, precum și perioadele de tranziție de la școala primară la gimnaziu, apoi de la liceu la facultate îi fac pe adolescenți vulnerabili în fața dificultăților care pot apărea în activitățile școlare și în funcționarea socială și emoțională. Aceste dificultăți pot avea un impact de durată asupra dezvoltării adolescenților, care, uneori, se poate extinde pe toată durata vieții. Dincolo de constatările studiilor care și-au focalizat atenția asupra fluctuațiilor motivației școlare, potrivit cărora această variabilă tinde să evidențieze un declin după tranziția de la ciclul primar la ciclul gimnazial al traseului educațional, trebuie să acordăm o atenție specială factorilor care explică dezangajarea adolescenților în domeniul școlar. Această lucrare analizează constatările studiilor care s-au preocupat de motivația școlară în rândul adolescenților români și factorii care pot explica declinul acesteia.

Cuvinte-cheie
school motivation, survey-based findings, explanatory factors, adolescents,

motivaţie şcolară, constatări bazate pe anchete, factori explicativi, adolescenţi