Computer science performance - resources, paradigms, impact
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
863 1
Ultima descărcare din IBN:
2019-11-28 08:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.8004 (16)
Education (14220)
SM ISO690:2012
CERCHEZ, Emanuela. Computer science performance - resources, paradigms, impact. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 4(18), pp. 56-61. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v18i4.56-61
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(18) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Computer science performance - resources, paradigms, impact

Informatica de performanță – resurse, paradigme, impact

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v18i4.56-61
CZU: 372.8004

Pag. 56-61

Cerchez Emanuela
 
”Emil Racoviţă” National College, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2019


Rezumat

The article identifies the ways in which the Olympiads and competitions influence the quality of computer science education. Two terms are defined: Olympic and performance. The differences and analogies between "competition" and "class" problems, "competition" evaluation versus "class" evaluation are indicated. Also, the auxiliary tools of the training program for the programming competitions are analyzed, such as: online performance training platforms (.camp, infoarena etc.). Two paradigms of performance training are analyzed: the segregated model, the integrated model. The article also deals with software creativity contests in which students present a complex application, developed over time. Such contests do not exclude algorithms, because any program involves the implementation of an algorithm.

În articol sunt identificate modurile prin care olimpiadele şi concursurile influenţează calitatea învăţământului la informatică. Se definesc doi termeni: olimpic şi performanţă. Sunt indicate diferențele și analogiile dintre problemele ”de concurs” și probleme ”de clasă”, evaluare ”de concurs” versus evaluare ”de clasă”. De asemenea, sunt analizate instrumentele auxiliare ale programului de pregătire pentru concursurile de programare cum ar fi: platformele online de pregătire de performanţă (.campion, infoarena etc.). Se analizează două paradigme ale pregătirii de performanţă: modelul segregat, modelul integrat. Sunt tratate în articol și concursurile de creativitate software în care elevii prezintă o aplicaţie complexă, dezvoltată în timp. Astfel de concursuri nu exclud algoritmica, deoarece orice program presupune implementarea unui algoritm.

Cuvinte-cheie
Olympic students, performance, evaluation, Competition, solving competition problems, paradigms of performance training,

studenți olimpici, performanţă, evaluare, competiţie, rezolvarea problemelor de competitivitate, paradigme ale învățământului de performanță