Axiomatica educaţiei în perspectiva paradigmei curriculumului
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
491 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 17:55
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Axiomatica educaţiei în perspectiva paradigmei curriculumului. In: Tehnologii didactice moderne:: In memoriam dr. hab., prof. univ. Stela Cemortan, 26-27 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2016, pp. 168-173. ISBN 978-9975-48-102-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tehnologii didactice moderne: 2016
Simpozionul "Tehnologii didactice moderne: "
Chişinău, Moldova, 26-27 mai 2016

Axiomatica educaţiei în perspectiva paradigmei curriculumului


Pag. 168-173

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2019


Rezumat

The axiomatic of education is built on the level of general theory of education, developed as fundamental pedagogical science in terms of curriculum paradigm. It is based on the definitions of pedagogical principles underlying any pedagogical sciences frame (or science education). The analysis of these fundamental concepts, in their interdependency allows the epistemological construction of axioms education, reflected in the development of a model – the ideal operating structure of education.