Repere conceptuale şi metodologice ale curriculumului la Limba străină – 2019
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
828 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 17:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:811 (16)
Organization of instruction (523)
Languages (3187)
SM ISO690:2012
AFANAS, Aliona. Repere conceptuale şi metodologice ale curriculumului la Limba străină – 2019. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 40-44. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3525211
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Repere conceptuale şi metodologice ale curriculumului la Limba străină – 2019

The Conceptual and Methodological Benchmarks of the Foreign Language National Curriculum, 2019 Edition

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3525211
CZU: 37.091:811

Pag. 40-44

Afanas Aliona
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

Articolul prezintă reperele conceptuale şi metodologice ale curriculumului la disciplina Limba străină. Revizuirea curriculumului disciplinar are la bază mai multe documente normative naţionale şi internaţionale. Curriculumul este centrat pe competenţe şi finalităţi, adică pe produs/ achiziţiile finale ale procesului de predare-învăţare-evaluare. Competenţele specifice disciplinei Limba străină au fost elaborate în baza Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi: competenţa lingvistică, competenţa sociolingvistică, competenţa pragmatică şi competenţa (pluri-/inter-)culturală, acestea fiind formate prin intermediul unităţilor de învăţare şi regăsindu-se reprezentate în progresie pe tot parcursul şcolarităţii.

The article presents the conceptual and methodological benchmarks of the National Curriculum for the Foreign Languages school discipline. This revised version is based on several national and international normative documents. The Foreign Languages curriculum is focused on competencies and finalities, i.e. on the product/final acquisitions of the teachinglearning-assessment process. The specific competences set out in the curriculum were derived from the Common European Framework of Reference for Languages: linguistic competence, sociolinguistic competence, pragmatic competence and (pluri-/inter)cultural competence. They are meant to be developed through the learning units and are represented, in progress, throughout the whole schooling experience.

Cuvinte-cheie
curriculum, competenţe specifice, unităţi de competenţe, unitate de învăţare, receptare, producere, interacţiune, mediere,

curriculum, specific competences, units of competences, unit of learning, reception, production, interaction, mediation