Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
632 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2019-10-10 11:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
94(430):274/278 (1) |
History of Germany. Federal Republic of Germany (1) |
General history (3879) |
SM ISO690:2012 SARCINELLI, Ulrich. 500 de ani de la Reforma Protestantă – semnificația pentru societatea și democrația germană. In: Plural. History, Culture, Society, 2019, nr. 1, pp. 5-17. ISSN 2345-1262. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Plural. History, Culture, Society | ||||||
Numărul 1 / 2019 / ISSN 2345-1262 /ISSNe 2345-184X | ||||||
|
||||||
CZU: 94(430):274/278 | ||||||
Pag. 5-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Reforma Protestantă este considerată un eveniment istoric mondial, care a influențat educația de stat, mai ales în Europa și în lumea occidentală, și a promovat mișcările de emancipare socială și dezvoltarea drepturilor omului într-o manieră durabilă prin mobilizarea educațională. Cu toate acestea, ideile de libertate religioasă ale reformatorilor nu au fost precursorul statului constituțional democratic și preludiul direct al istoriei europene a libertății. Cu Reforma și Contrareforma nu numai că a fost posibilă pluralizarea religioasăideologică, dar a fost inițiat și un lung proces de secularizare, cel puțin în Europa de Vest. Reforma a fost o revoluție a spiritului. Ea a dat un impuls auto-împuternicirii oamenilor și a promovat apariția unei burghezii încrezătoare de sine. Ea rămâne ca moștenire și ca sarcină reformatoare în lumea globalizată a prezentului: confruntarea cu pluralitatea și diversitatea culturală, precum și realizarea, că lupta pentru libertate nu poate reuși decât cu asumarea responsabilității individuale și colective. |
||||||
Cuvinte-cheie reformare, dezvoltarea statului, emancipare socială, diversitate religioasă, secularizare, libertate, democraţie, reformation, State development, social emancipation, religiousideological pluralisation, secularization, freedom, democracy |
||||||
|