Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
625 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-20 15:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.41:159.923.2(569.4) (1) |
Kinds of school providing general education (2011) |
Psychology (3368) |
SM ISO690:2012 JARAMNA, Raid. Valorificarea modelului de tranziţie de la treapta primară la treapta secundară în şcoala din israel. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 5(125), pp. 33-39. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(125) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.41:159.923.2(569.4) | ||||||
Pag. 33-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tranziția de la școala primară la școala secundară este caracterizată de mulți cercetători ca fiind un fenomen care afectează comportamentul și sentimentele elevilor. În Israel, tranziția de la treapta primară la cea gimnazială coincide cu una dintre cele mai critice perioade de dezvoltare a personalității umane – preadolescența, caracterizată prin multiple transformări la nivel psihic și fiziologic. Aceasta etapă presupune schimbări sexuale și fiziologice, modificări cognitive, schimbări sociale care includ consolidarea sentimentului de apartenență la un grup de colegi, schimbări emoționale care afectează ajustarea emoțională și starea de spirit, dezvoltarea independenței și formarea identității personale. Modelul pedagogic de management al tranziției de la treapta primară la treapta secundară are scopul de a facilita procesul în sine. El presupune dezvoltarea unui program educaţional integrat pentru o adaptare facilă la ciclul gimnazial. Valorifi-carea modelului în cadrul experimentului a demonstrat că programul de tranziție oferă sprijin la nivelul resurselor cognitive și al celor afectiv-voliționale pentru a menține traseul performanțelor școlare exprimate în rezultate școlare înalte, motivație pentru învățare, anxietate școlară scăzută, precum și comportament școlar adecvat. |
||||||
Cuvinte-cheie model pedagogic, Tranziţie, elevi, preadolescenţă, anxietate, comportament, motivaţie, reuşită şcolară, program de tranziţie, pedagogical model, transition, pupils, pre-adolescence, anxiety, behavior, motivation, learning achievement, transition program |
||||||
|