Implementarea Tehnologiilor Informaţionale și de Comunicație în clasele cu profil muzical-coral
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
880 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-23 01:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2/.3.016:004:78 (1)
Kinds of school providing general education (1998)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4155)
Music (1804)
SM ISO690:2012
BRAICOV, Luminiţa. Implementarea Tehnologiilor Informaţionale și de Comunicație în clasele cu profil muzical-coral. In: Revistă de știinţe socioumane , 2018, nr. 3(40), pp. 73-79. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(40) / 2018 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Implementarea Tehnologiilor Informaţionale și de Comunicație în clasele cu profil muzical-coral

Implementation of Information and Communication Technologies in the musical-coral classes

CZU: 373.2/.3.016:004:78

Pag. 73-79

Braicov Luminiţa
 
Liceul Teoretic „Ion Creangă“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 septembrie 2019


Rezumat

Tehnologiile Informaţionale şi de Comunicație (TIC) oferă instrumente de lucru favorabile educației și creaţiei în diferite domenii artistice, inclusiv în cel muzical. Evident, pentru a valorifica eficient aceste instrumente este necesară formarea și dezvoltarea temeinică a abilităților de lucru cu ele. Complexitatea implementării TIC în procesul de studiu al disciplinelor muzicalcorale este cauzată nu doar de existenţa unui număr relativ mare de instrumente, fiecare cu specificul său, dar şi de faptul că ele au o dinamică rapidă a evoluţiei, an de an înregistrându-se inovaţii şi îmbunătăţiri aduse aceluiași software. Astfel, profesorului îi revine responsabilitatea de a selecta cele mai corecte instrumente și resurse digitale. În acest articol se face o incursiune în totalitatea software-urilor specializate pentru domeniul muzical-coral. Pentru fiecare din ele sunt puse în evidență avantajele de utilizare din punct de vedere pedagogic. S-a constatat că pentru a crea condiţiile unei prestații didactice eficiente, software-ul ales trebuie să-i ofere elevului independenţă faţă de profesor, să-i permită dobândirea autonomiei în învăţare prin încurajarea reflecţiei personale, prin feedbackul rapid şi personalizat. Resursele educaţionale digitale trebuie să ofere oportunităţi de optimizare a învăţării.

Information and Communication Technologies (ICT) provide work tools that are conducive to education and creation in various artistic, including musical fields.Obviously, in order to make effective use of these tools, it is necessary to form and develop thoroughly the skills to work with them. The complexity of ICT implementation in the study of musical-choral disciplines is caused not only by the existence of a relatively large number of instruments, each with its specificity, but also by the fact that they have a rapid dynamics of evolution, with innovations being recorded each year and improvements to the same software.Thus, the teacher has the responsibility to select the most accurate digital tools and resources. In this article, there is a survey of the specialized software for the musical-coral domain. For each of them, the advantages of pedagogical use are highlighted. It has been found that in order to create the conditions for an effective teaching, the software chosen should give the student independence from the teacher, enable him to gain autonomy in learning by encouraging personal reflection through quick and personalized feedback. Digital educational resources must provide opportunities for learning to be optimized.

Cuvinte-cheie
profil muzical-coral, TIC, Software educațional,

musical-coral profile, ICT, educational software