Conceptualizarea modelului de conducere a şcolii bazat pe competenţe
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
768 22
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-08 15:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.32 (20)
Management aspects of educational institutions (196)
Management activities (428)
SM ISO690:2012
CALAPOD, Valeria. Conceptualizarea modelului de conducere a şcolii bazat pe competenţe. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 2(42), pp. 121-127. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(42) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Conceptualizarea modelului de conducere a şcolii bazat pe competenţe

The conceptual model of the school driving based on competences

CZU: 37.07:005.32

Pag. 121-127

Calapod Valeria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2019


Rezumat

Articolul abordează conceptul managementului școlii din perspectiva competențelor manageriale, prin valorizarea resurselor umane în scopul creşterii calităţii actului educaţional. În acest sens, stilul de conducere al directorului este foarte important şi trebuie să fie orientat spre stimularea şi motivarea cadrelor didactice. Un model integrat de conducere a şcolii bazat pe competenţe, în care managerul va interacţiona permanent cu personalul din subordine, va conduce, în final, la obținerea de performanțe individuale şi organizaționale, în conformitate cu prevederile standardelor educaționale.

The article addresses the concept of school management from the perspective of managerial skills, by valorizing human resources in order to increase the quality of the educational act. In this sense, the director's style of leadership is very important and should be geared towards stimulating and motivating teachers. An integrated leadership model of the school based on skills, in which the manager will permanently interact with the subordinate staff will ultimately lead to individual and organizational performance in accordance with the educational standards.

Cuvinte-cheie
model de conducere, competențe, negociere, management, managementul resurselor umane, conducere tranzacţională, motivare profesională,

model of leadership, competences, negotiation, management, human resources management, transactional management, professional motivation