Aspecte ale formării competenței pragmatice la limba engleză în cadrul formal
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
729 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 16:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.02:811.111'243 (13)
Higher education. Universities. Academic study (2533)
English language (667)
SM ISO690:2012
PETRICIUC, Lilia. Aspecte ale formării competenței pragmatice la limba engleză în cadrul formal. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 2(42), pp. 101-108. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(42) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Aspecte ale formării competenței pragmatice la limba engleză în cadrul formal

Aspects of developing pragmatic competence in efl in a formal setting

CZU: 378.147.02:811.111'243

Pag. 101-108

Petriciuc Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2019


Rezumat

Necesitatea de a aborda elementele competenței de comunicare (CC) în echilibru este pe deplin argumentată din punct de vedere teoretic. În procesul didactic însă, se remarcă favorizarea componentei lingvistice, în special pe dimensiunea lexicală, în detrimentul celorlalte dimensiuni, ceea ce, inevitabil, determină diverse deficiențe în legătură cu analiza, tratarea acestei competențe. Articolul accentuează necesitatea dezvoltării competenței pragmatice și prezintă câteva strategii didactice eficiente din această perspectivă.

The need for a balanced approach to all the components of communicative competence in language teaching is extensively proven from a theoretical standpoint. In practice, however, the linguistic dimension, particularly the lexical one, prevails in the teaching-learning process, to the detriment of the other elements. The article highlights the importance of creating a balance among all the CC components, emphasizing that special attention should be paid to the pragmatic competence in a formal setting. Some effective teaching strategies in this regard are also described.

Cuvinte-cheie
competență de comunicare (CC), competență pragmatică (CP), intervenție pedagogică, strategie, marginalizare, deficienţă, cadrul formal, transfer pozitiv/negativ,

Communicative Competence (CC), Pragmatic Competence (PC), pedagogical treatment, strategy, marginalization, deficiency, formal setting, positive/negative transfer