Strategii transductive (metaforice) în predarea-învățarea matematicii în clasele primare
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
814 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 17:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.02:51 (14)
Kinds of school providing general education (1985)
Mathematics (1636)
SM ISO690:2012
URSU, Ludmila. Strategii transductive (metaforice) în predarea-învățarea matematicii în clasele primare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 89-92. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Strategii transductive (metaforice) în predarea-învățarea matematicii în clasele primare

Transductive (Metaphorical) Strategies in the Teaching and Learning of Mathematics in Primary School

CZU: 373.3.02:51

Pag. 89-92

Ursu Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Articolul relevă specificul strategiilor didactice transductive, evidențiind valențele pedagogice ale acestora în predarea-învățarea matematicii în școala primară și invocând argumente cu referire la psihologia vârstelor. Sunt prezentate și comentate oportunități de realizare a unor strategii didactice transductive, oferite în manualele de matematică pentru clasele primare. În contextul abordat, pe baza unei asocieri de tip transductiv cu modelul de management al calității Plan-Do-Check-Act (W. E. Deming), se figurează ciclul Concepere-Elaborare-Aplicare-Evaluare-Actualizare, a cărui perpetuare, în condițiile motivației cadrului didactic, asigură menținerea succesului unei strategii didactice pe panta în ascensiune a standardelor calității în educație.

This article reveals the specifics of transductive didactic strategies, highlighting their pedagogical valences in the teaching and learning of mathematics in primary school and invoking arguments with reference to age psychology. We present and comment upon opportunities for the realization of transductive didactic strategies, as offered in mathematics textbooks for primary classes. In the context of this approach, based on a transductive association with the Plan-Do-Check-Act (W.E. Deming) quality management model, we present the cycle Concept-Development-Application-Evaluation-Update, the perpetuation of which, under the motivation of the teacher, ensures maintaining the success of a teaching strategy on the upward slope of quality standards in education.

Cuvinte-cheie
matematică, învăţământ primar, vârsta școlară mică, stadiul operațiilor concrete, raționament transductiv, strategie didactică, strategie didactică transductivă,

Mathemathics, primary education, young school age, concrete operational stage, transductive rationing, didactic strategy, transductive didactic strategy