Epistemele evaluării şcolare
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
749 24
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-21 11:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.017 (147)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3882)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Epistemele evaluării şcolare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 3-6. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Epistemele evaluării şcolare

The Epistemes of School Evaluation

CZU: 37.017

Pag. 3-6

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

Evaluarea şcolară, demonstrează autorul, nu este doar o chestiune de metodologie educaţională, ci una de filosofie a educaţiei. Omul îşi creează identitatea raportânduse permanent la alte lucruri şi fiinţe, precum şi la propriul univers intim, atitudinile sale fiind în sine acte de evaluare şi autoevaluare. O evaluare şcolară corectă deci trebuie să se întemeieze pe formarea de atitudini, metodologia evaluării în cadrul unei discipline şcolare/curs universitar urmând să ia în consideraţie tipurile de cunoaştere umană.

School assessment, as the author points out, is not just an issue of educational methodology, it is rather an issue of philosophy of education. Individuals create their identity by constantly referring to other things and beings, as well as to their own intimate universe, their own attitudes representing also assessment and self-assessment processes. Therefore, a correct school assessment should be based on attitude formation and methodology of assessment within a school/university course taking into consideration the types of human knowledge

Cuvinte-cheie
atitudini, conştiinţă, epistemă, evaluare, evaluare şcolară, fiinţa, limbă,

attitudes, consciousness, epistemology, evaluation, school assessment, Human Being, language