Experimentul la fizică – o metodologie eficientă de formare la elevi a deprinderilor practice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
932 32
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-29 11:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:53+37.015.3 (1)
General questions of didactics and method (1212)
Physics (1735)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3920)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion, ŞARGAROVSCHI, Sergiu. Experimentul la fizică – o metodologie eficientă de formare la elevi a deprinderilor practice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 4(104), pp. 39-42. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(104) / 2017 / ISSN 1810-6455

Experimentul la fizică – o metodologie eficientă de formare la elevi a deprinderilor practice

The Physics Experiment – an Efficient Method for Developing Students’ Practical Skills

CZU: 37.02:53+37.015.3

Pag. 39-42

Botgros Ion1, Şargarovschi Sergiu2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Colegiul de Ecologie, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

În acest articol se demonstrează aspectul formativ al experimentului de laborator la orele de fizică în lumina dezvoltării cognitive a elevilor, urmând modelul constructivist. De asemenea, se accentuează importanţa experimentului virtual în dezvoltarea competenţelor de investigaţie ştiinţifică prin modelarea fenomenelor şi a proceselor la calculator.

This article demonstrates the formative aspect of the laboratory experiment in Physics classes in the light of students’ cognitive development, following the constructivist model. It also emphasizes the importance of virtual experimentation in the development of scientific investigation skills by modeling phenomena and processes at the computer.

Cuvinte-cheie
experiment, clasificarea experimentelor, criterii de clasificare, experiment de laborator, experiment virtual, lucrări de laborator, cognitivist, constructivist, formativ,

experiment, classification of experiments, classification criteria, laboratory experiment, virtual experiment, laboratory work, cognitivist, constructivist, formative