Oportunităţi de intervenţie în formarea iniţială a cadrelor didactice prin valorificarea discursului didactic
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
667 25
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-10 16:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (429)
Education (14077)
SM ISO690:2012
OHRIMENCO (BOŢAN), Aliona. Oportunităţi de intervenţie în formarea iniţială a cadrelor didactice prin valorificarea discursului didactic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 2(102), pp. 16-20. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(102) / 2017 / ISSN 1810-6455

Oportunităţi de intervenţie în formarea iniţială a cadrelor didactice prin valorificarea discursului didactic

Opportunities for Intervention in Initial Teacher Training through the Exploration of Didactic Discourse

CZU: 371.13

Pag. 16-20

Ohrimenco (Boţan) Aliona
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 9 septembrie 2019


Rezumat

Pentru a putea realiza o colaborare profesională eficientă, studentul viitor pedagog trebuie să însuşească un limbaj adecvat, credibil şi autentic, prin apelul la elementele discursului didactic, exprimat prin competenţa discursivă. În articol sunt descrise un şir de exerciţii şi reprezentări acţionale care vizează valorificarea discursului didactic în formarea iniţială a profesorului. Graţie acestor exerciţii, studenţii îşi dezvoltă abilităţile comunicative – instrumente prin care viitorul cadru didactic va influenţa atitudinea elevului.

In order to achieve effective professional collaboration, the student teacher has to acquire an appropriate, credible, and authentic language by employing elements of didactic speech as expressed through discursive competence. The article presents a set of exercises and action representations referring to the teaching of didactic discourse in initial teacher training. These exercises allow students to train their communicative skills, being effective tools by which the teacher will influence pupils’ attitudes.

Cuvinte-cheie
discurs didactic, comportament discursiv, valoare discursivă, competenţe discursive,

didactic discourse, discursive behavior, discursive values, discursive skills