Formarea gândirii ştiinţifice la cadrele didactice în contextul reformelor educaţionale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
585 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-24 13:06
SM ISO690:2012
SANDULEAC, Sergiu. Formarea gândirii ştiinţifice la cadrele didactice în contextul reformelor educaţionale. In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 429-432. ISBN 978-9975-48-100-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Școala modernă: 2015
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități"
Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015

Formarea gândirii ştiinţifice la cadrele didactice în contextul reformelor educaţionale


Pag. 429-432

Sanduleac Sergiu
 
 
 
Disponibil în IBN: 31 iulie 2019


Rezumat

The article describes the problem of lack scientific thinking development of a lot of teachers that are involved in process of education modernization. The solution can be found in scientific thinking development in teachers. It is also explained the principles of scientific thinking development through a complex program implemented in a psychological experiment. Author explains every principle and develops a model of components of scientific thinking that gives the possibility to understand the ways of scientific thinking development. On the end of the article it can be found the conclusion of why it is so necessary to develop scientific thinking in teachers and what are the results of this long, not easy and complex process.

Cuvinte-cheie
-