Pregătirea cadrelor didactice universitare pentru educaţia incluzivă a studenţilor cu dizabilităţi
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
578 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 13:22
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana, PÂRVAN, Mariana. Pregătirea cadrelor didactice universitare pentru educaţia incluzivă a studenţilor cu dizabilităţi. In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 188-192. ISBN 978-9975-48-100-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Școala modernă: 2015
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități"
Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015

Pregătirea cadrelor didactice universitare pentru educaţia incluzivă a studenţilor cu dizabilităţi


Pag. 188-192

Ciobanu Adriana, Pârvan Mariana
 
 
 
Disponibil în IBN: 31 iulie 2019


Rezumat

In order to prepare students for EU society more and more increasingly based on knowledge, the teachers of higher educational institutions are required to develop student’s a new set of skills, which often require new teaching methods. Moreover there is an increasing demand for teachers to teach in groups of students who have different native languages and cultures, with different levels of skills and especially students with disabilities. All of these put the issue of development a curriculum for initial teacher training in higher education institutions, to support the formation of these modern pedagogical skills of inclusive education, to be consistent with the new directions in which higher education is headed.

Cuvinte-cheie
-