Preferințele consumatorilor de informație sportive din Republica Moldova
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
915 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 18:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:796:[070+659.4](478) (1)
General questions of trade and commerce. Market (803)
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1674)
Newspapers. The Press. Journalism (543)
Publicity. Information work. Public relations (382)
SM ISO690:2012
GHENA, Cristian Nicolae. Preferințele consumatorilor de informație sportive din Republica Moldova. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2017, nr. 2(174), pp. 263-269. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 2(174) / 2017 / ISSN 1957-2294

Preferințele consumatorilor de informație sportive din Republica Moldova

Preferences of sporting information consumers from Republic of Moldova

CZU: 339.138:796:[070+659.4](478)

Pag. 263-269

Ghena Cristian Nicolae
 
SC Transilvania Media Group
 
Disponibil în IBN: 11 iunie 2019


Rezumat

Obiectivele articolului sunt, în principal, de evidențiere a preferințelor consumatorilor de informație sportivă din Republica Moldova și utilizarea acestor informații în scopul asigurării conexiunii dintre fenomenul jurnalismului sportiv din Republica Moldova și tehnicile specifi ce de marketing practicate în economia de piață. Ipotezele de lucru descrise în articol arată că grupul-țintă cel mai elocvent pentru această cercetare sunt bărbații cu vârsta cuprinsă între 18 și 49 de ani din Republica Moldova, aceștia având cele mai avansate cunoștințe legate de sport. Metodele folosite sunt colectarea informațiilor cu ajutorul chestionarului, analiza univarială a răspunsurilor, interpretarea și valorifi carea acestora, analiza documentară calitativă, analiza documentară cantitativă etc. Rezultatele cercetării vorbesc despre valoarea formativă a motivației în contextul dinamicii orientării spre consumul de informație sportivă. Concluziile desprinse relevă că aprofundarea marketingului pentru sectorul jurnalismului sportiv reprezintă o arie extinsă de cercetare care ar putea aduce avantaje imediate funcţionării acestora şi efi cientizării segmentelor intercorelate de jurnalism sportiv, fenomen sportiv și instituții sportive. Din aceleași concluzii se mai desprinde și ideea conform căreia instrumentele care oferă informații sportive publicului consumator în Republica Moldova ar trebui optimizate și modernizate, pentru a face față concurenței cu produsele similare externe, în special cele din Rusia, România sau Ucraina.

The goals of this paper consist mainly in finding consumer preferences about sports information from Republic of Moldova and establishing the way to connect the phenomenon of sports journalism in Moldova and specific marketing techniques used in the market economy with the help of previously obtained information. The working hypotheses described in the article demonstrate that the most eloquent target group for this research represent Moldovan men aged between 18 and 49 years, who have the most advanced knowledge about the sport. The methods used in this paper are as follows: gathering information using the surveys, the univariate analysis of responses, interpretation and utilization of obtained data, the documentary qualitative analysis, the documentary quantitative analysis and so on. The research results demonstrate the formative value of motivation in the context of consumption being more and more oriented towards sport information; this formative value was highlighted both by theoretical sport research papers and by research data obtained through previously completed experimental studies in the field of aspirations, interests and values. The conclusions show that enhancing the marketing of sports journalism represents a wide range of research that could bring immediate benefits to the sport journalism and streamline its interrelated segments, like sports phenomenon and sporting institutions. As another conclusion we can sketch an idea that the instruments that provide sports information to the consumers in Republic of Moldova, should be optimized and modernized to be competitive with similar foreign products, especially those from Russia, Romania or Ukraine.

Cuvinte-cheie
mass-media, jurnalism sportiv, marketing, sport, comunicare, mesaj, consumator,

journalism, marketing, sport, communication, message, consumer