Le rôle de la méthode contrastive dans la formation scientifique à l’université: la catégorie de l’aspect dans les langues apparentées
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
961 2
Ultima descărcare din IBN:
2019-04-08 18:11
SM ISO690:2012
MELENCIUC, Dumitru, ZBANŢ, Ludmila. Le rôle de la méthode contrastive dans la formation scientifique à l’université: la catégorie de l’aspect dans les langues apparentées. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2009, nr. 10(30), pp. 101-106. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(30) / 2009 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Le rôle de la méthode contrastive dans la formation scientifique à l’université: la catégorie de l’aspect dans les langues apparentées

Pag. 101-106

Melenciuc Dumitru, Zbanţ Ludmila
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2013


Rezumat

Dată fiind importanţa cercetării în formarea universitară, în prezentul articol ne referim la rolul metodei contrastive în învăţarea limbilor. A fost pus accentul, în special, pe studierea categoriei aspectului în diferite limbi. Se ştie că această categorie există în majoritatea limbilor indoeuropene. Pentru a evidenţia mai exact asemănările şi diferenţele de exprimare a categoriei aspectului prin mijloace morfologice, sintactice, morfosintactice, lexicale, lexicogramaticale sau suprasegmentale se cer analizate cele mai fine nuanţe ale claselor semantice ale verbelor. În acelaşi timp, sistemele categoriale trebuie analizate dintr-o perspectivă gnostică şi ontică, căci sunt cazuri în care diferenţa de categorie poate fi depistată doar la nivel metalingvistic.