Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
961 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2019-04-08 18:11 |
SM ISO690:2012 MELENCIUC, Dumitru, ZBANŢ, Ludmila. Le rôle de la méthode contrastive dans la formation scientifique à l’université: la catégorie de l’aspect dans les langues apparentées. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2009, nr. 10(30), pp. 101-106. ISSN 1811-2668. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 10(30) / 2009 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
Pag. 101-106 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dată fiind importanţa cercetării în formarea universitară, în prezentul articol ne referim la rolul metodei contrastive în învăţarea limbilor. A fost pus accentul, în special, pe studierea categoriei aspectului în diferite limbi. Se ştie că această categorie există în majoritatea limbilor indoeuropene. Pentru a evidenţia mai exact asemănările şi diferenţele de exprimare a categoriei aspectului prin mijloace morfologice, sintactice, morfosintactice, lexicale, lexicogramaticale sau suprasegmentale se cer analizate cele mai fine nuanţe ale claselor semantice ale verbelor. În acelaşi timp, sistemele categoriale trebuie analizate dintr-o perspectivă
gnostică şi ontică, căci sunt cazuri în care diferenţa de categorie poate fi depistată doar la nivel metalingvistic. |
||||||
|