Miturile in comunicarea organizațională
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
882 59
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-15 00:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
06:008+06:316.776 (1)
Organizations of a general nature (1138)
Civilization. Culture. Progress (818)
Sociology of culture. Cultural context of social life (790)
SM ISO690:2012
LAZĂR, Ludmila. Miturile in comunicarea organizațională. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 1(32), pp. 206-210. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(32) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Miturile in comunicarea organizațională

Myths in organizational communication

CZU: 06:008+06:316.776

Pag. 206-210

Lazăr Ludmila
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 10 aprilie 2019


Rezumat

Cultura organizațională este alcătuită din mai multe elemente importante, unele vizibile, altele mai puțin vizibile care stau la baza proceselor de comunicare, ce se desfășoară în organizații. Comportamentul angajaților este influențat de valorile de bază ale instituției care sunt transmise și îmbogățite prin mituri, un gen de “metafore” organizaționale. În studiul prezent ne propunem să identificăm arhetipurile mitice, să elucidăm tipologia și caracteristicile miturilor, precum și funcțiile lor în comunicarea din cadrul organizațiilor, pentru a scoate în evidență complexitatea acestui instrument valoros de creștere a performanței organizației

Organizational culture is made up of several important elements, some visible, others less visible, underlying the communication processes that take place in organizations. The employees` behaviour is influenced by the core values of the institution, which are transmitted and enriched by myths, a kind of organizational “metaphors”. In the present study, we aim to identify the mythical archetypes, to elucidate the typology and characteristics of myths and their functions in the communication within organizations, to highlight the complexity of this valuable instrument of increasing the performance of the organization.

Cuvinte-cheie
arhetip, comunicare, cultura organizaţională, mit, mitologie organizatională,

archetype, communication, organizational culture, myth, organizational mythology