Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
714 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-10-16 11:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
76(498.7)+76.071.1-055.2(498.7) (1) |
Graphic art, printmaking. Graphics (131) |
SM ISO690:2012 RAŞCHITOR, Tatiana. Aportul artistelor plastice la dezvoltarea graficii de șevalet din Basarabia. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 1(32), pp. 169-174. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(32) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 76(498.7)+76.071.1-055.2(498.7) | ||||||
Pag. 169-174 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol dezvăluie rolul și aportul artistelor la constituirea artei moderne în Basarabia și în cadrul acesteia a domeniului graficii de șevalet. Sunt identificați factorii esențiali care au modelat panorama artistică din Basarabia și numiți artistele plastice care au contribuit prin creația și activitatea lor la dezvoltarea domeniului graficii de șevalet. Formularea problemei în acest mod a permis identificarea unor aspecte tăinuite și reevaluarea unor presupuneri și judecăți, dar și înțelegerea raportului între genuri în cadrul activității artistice. Studiul a scos la iveală rolul de pionier al pictoriței Eugenia Maleșevschi, care printre primii a început să abordeze tehnicile stampei, să desfășoare o activitate didactică, artistică și organizatorică. Printre artistele din a doua generație, de după 1918 se remarcă graficiana Tania Baillayre-Ceglokoff, precum și creația timpurie a graficienei Elisabeth Ivanovschi și pistorițelor Ada Zevin și Eugeniei Gamburd. |
||||||
Cuvinte-cheie grafică, artă plastică, Basarabia, stampă, desen, graphic, art, Bassarabia, engraving, drawing |
||||||
|