Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
719 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 15:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.035 (128) |
Education (14208) |
SM ISO690:2012 POSŢAN, Liliana. Optimizarea valențelor liberale și sociale ale competențelor: reflecții în contextul educației constructiviste. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 3(14), pp. 93-98. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(14) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.035 | ||||||
Pag. 93-98 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul propune o perspectivă de analiză structurală a competențelor în contextul paradigmei constructiviste a învățării și pune în valoare modelul quadratic al competenței (Delors), Susținem că, acest model echilibrează acțiunile „pragma” și „axia” ale persoanei competente într-o economie competitivă și o societate coezivă și moderează abordarea liberală a educației prin introducerea unității de competență a învăța să fii împreună cu alții. Analizând succint unele teze ale constructivismului, constatăm că, prin cele două direcții de cercetare - cognitivă și socială, teoreticienii modelului constructivist deliberează între abordarea centripetă și centrifugă a învățării în raport cu elevul. Bazându-ne pe studii și date statistice, afirmăm că, extinderea elementelor constructive ale competenței de la a ști spre a ști să fii împreună cu… atestă deficitul competențelor sociale, manifestate non-internet de către generațiile digitalizate, dar și fortificarea rolului atitudinilor și conturarea suportului valoric al competenței. |
||||||
Cuvinte-cheie competențe, abordare trinivelara și quadratica a competențelor, constructivism, educație constructivistă, valențe liberale și sociale ale competențelor., competencies, three levels and quadratic approach of competencies, constructivism, constructivist education, liberal and social valences of competencies. |
||||||
|