Articolul precedent |
Articolul urmator |
969 83 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 18:24 |
SM ISO690:2012 CUZNEŢOV, Larisa. Noile educatii ca extindere si aprofundare a dimensiunii axiologice a educatiei formale, nonformale si informale. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.1, pp. 299-308. ISBN 978-9975-46-239-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 17, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului " 17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 299-308 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article is a theoretical-applicative study that elucidates some epistemological and metological aspects of enlargement and intensification of the axiological dimension of new education within formal education, non-formal and informal learning. At the same time, it proposed a pedagogical Model of connection forms of education and an analytical-synthetical Project of education for a dignified way of life, intended for high school students, which can be accomplished by a team of teachers, experts in biology, history, native language and literature, foreign languages, physical education, etc. Both pedagogical tools ensure educational activity orientation towards the holistic approach and the exploitation of the new education. |
||||||
|