Challenges, competences, professions for the built heritage conservation in the contemporary world
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
870 1
Ultima descărcare din IBN:
2019-02-13 11:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
008(100) (18)
Civilization. Culture. Progress (818)
SM ISO690:2012
MUSSO, Stefano Francesco. Challenges, competences, professions for the built heritage conservation in the contemporary world. In: Plural. History, Culture, Society, 2018, nr. 2, pp. 5-16. ISSN 2345-1262.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Plural. History, Culture, Society
Numărul 2 / 2018 / ISSN 2345-1262 /ISSNe 2345-184X

Challenges, competences, professions for the built heritage conservation in the contemporary world

CZU: 008(100)

Pag. 5-16

Musso Stefano Francesco
 
University of Genoa
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2019


Rezumat

Starting from two famous sentences about the relationships between ruins and history and about the meaning of tradition, the article deals with many facets that conservation has in the contemporary world. Through an initial provocative example of recent re-production of a monument, some of the new challenges in – and for – conservation emerge in relation with the consolidate goals of the discipline of restoration. New problems, issues and contradictions are now on the fore in cultural heritage safeguarding, management and enhancement, but also some new possibilities for education and professional activity characterize the field.

Pornind de la două propoziții celebre despre relațiile dintre ruine și istorie și despre semnificația tradiției, articolul se ocupă de multe aspecte pe care conservarea le are în lumea contemporană. Printr-un exemplu provocator inițial de reproducere recentă a unui monument, unele dintre noile provocări în – și pentru – conservare apar în legătură cu obiectivele consolidate ale disciplinei restaurării. Astfel, studiul dezbate noile probleme, aspecte și contradicții actuale în domeniul protejării, gestionării și îmbunătățirii patrimoniului cultural, dar și unele noi posibilități de educație și de activitate profesională ce caracterizează domeniul.

Cuvinte-cheie
conservation, Restoration, cultural heritage, competences.,

conservare, restaurare, patrimoniu cultural, competențe