Complete equality between female educators and male educators in environment dominated by male mentality
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
663 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-17 16:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
305-055.1 (6)
Gender studies (96)
SM ISO690:2012
AMOUN-HABASHI, Manal. Complete equality between female educators and male educators in environment dominated by male mentality. In: EcoSoEn, 2018, nr. 4, pp. 147-151. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 4 / 2018 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Complete equality between female educators and male educators in environment dominated by male mentality

Egalitatea deplină între profesorii femei și profesorii bărbați în mediul dominat de mentalitatea bărbaților

CZU: 305-055.1

Pag. 147-151

Amoun-Habashi Manal12
 
1 Al-Zahrawi junior High school in Iksal,
2 "Mavarim" project in between schools in Iksal
 
 
Disponibil în IBN: 8 decembrie 2018


Rezumat

"Working women" is not only a feminist ideal but a necessity of the liberal economic reality. However, despite the fact that most women in the State of Israel were integrated into the labor market, their situation is still not equal to that of men, neither in their employment characteristics, nor in the wages for their work and nor in the opportunities that they have in the labor market. The gender index for 2015 shows that women acquire human capital in order to integrate into the public arena but fail to translate it to achievements in the labor market and to reduce the gaps in the political and economic power.
The school is a social community. It is one of the main components of labor market that employs the largest number and percentage of women (female teachers). It is also true that the school undergoes change processes that affect the culture of the organization. These changes affect the processes of teaching - learning - assessment, the educational and social climate in which there is a relation between the school and the parents and the community as a whole. The aim is to create a new space, which is different and equitable, that will enable all of the social stakeholders to break the boundaries of gender in behalf a of more equitable and more fair society for everyone.
In fact, given the situation on the ground, the professional research and relevant literature, my experience and my personal familiarity with the area as a female teacher, educator and professional coordinator at one of the schools which are included in the sample and also in the light of what I hear and know from the population of teachers in the school where I teach and from teachers from other schools who I meet during continuing education and seminars, I decided to investigate, to examine and to withstand the impact of ethical perceptions, attitudes and various components of the mentality of the society in which males dominate the equality between female teachers and male teachers of the school staff in the middle schools in the Arab sector. The research contributed to the design of work environments that can support growth and development processes that are not gender sensitive. The components addressed here target audience and its needs, environmental conditions, educational potential, assessment processes and more.

Femeile care lucrează" nu este doar un ideal feminist, ci și o necesitate a realității economice libere. Cu toate acestea, în ciuda faptului că majoritatea femeilor din statul Israel au fost integrate pe piața forței de muncă, situația lor nu este încă egală cu cea a bărbaților, nici cu privire la caracteristicile lor de angajare, nici în salarizarea pentru munca lor sau oportunitățile pe piața muncii. În mod considerabil, în funcție de indicele de gen pentru anul 2015, femeile dobândesc capital uman pentru a se integra pe arena publică, dar nu reușesc să-l transpună în realizările pe piața forței de muncă și să reducă lacunele în puterea politică și economică [13].  Școala este o comunitate socială. Este una dintre principalele componente ale pieței muncii care utilizează cel mai mare număr și procentaj de femei (profesori de sex feminin). De asemenea, este adevărat că școala suferă procese de schimbare care afectează cultura organizației. Aceste schimbări afectează procesele de predare - învățare - evaluare, climatul educațional și social în care există o relație între școală și părinți și comunitatea în ansamblu. Scopul este acela de a crea un spațiu nou, diferit și echitabil, care să permită tuturor părților interesate din domeniul social să spargă limitele determinate de apartenența de gen în favoarea unei societăți mai echitabile și mai deschise pentru toți.  De fapt, având în vedere situația reală, cercetarea profesională și literatura relevantă, experiența mea personală în această arie ca profesoară de sex feminin, educator și coordonator profesionist la una din școlile incluse în eșantion și, de asemenea, în lumina a ceea ce aud și știu de la populația profesorilor din școala în care predăm și de la profesorii din alte școli pe care îi întâlnesc în timpul educației continue și a seminarelor, am decis să investighez, să examinez și să rezist impactului percepțiilor, atitudinilor etice și diferitelor componente ale mentalității societății în care bărbații domină chiar în condiții de egalitate dintre profesorii de sex feminin și profesorii de sex masculin în rândul personalului din școlile medii din sectorul arab. Cercetarea a contribuit la proiectarea mediilor de lucru care pot sprijini procesele de creștere și dezvoltare care nu sunt sensibile la gen. Componentele abordate aici vizează publicul interesat și nevoile acestuia, condițiile de mediu, potențialul educațional, procesele de evaluare și multe altele.

Cuvinte-cheie
equality, mentality, Domination, leadership, labor market,

Female Teachers, Male Teachers, Political and Economic power, Education for equality gender thinking, and Employment.