Analiza problemelor implementării unui sistem CRM într-o companie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
663 39
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-18 21:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.32:339.138 (1)
Management activities (427)
General questions of trade and commerce. Market (803)
SM ISO690:2012
GOREMÎCHINA, Olga. Analiza problemelor implementării unui sistem CRM într-o companie. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2018, nr. 3(50), pp. 67-73. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(50) / 2018 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Analiza problemelor implementării unui sistem CRM într-o companie

Analysis of problems of implementing a CRM system in a company

CZU: 005.32:339.138

Pag. 67-73

Goremîchina Olga
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2018


Rezumat

Lucrarea se referă la diverse probleme ale implementării sistemului de Management al Relațiilor cu Clienții (CRM), care a devenit o bază strategică pentru multe companii și un factor important pentru succesul acestora. Principalele cauze ale eșecului implementării CRM în toate domeniile de activitate ale companiei – planificarea și managementul strategic, structura organizatorică, activitatea de operare și personalul –, sunt identificate și grupate. Sunt evidențiate aspectele cheie care trebuie luate în considerare la alegerea software-ului CRM. Acestea constituie: funcționalitatea, simplitatea și confortul muncii, flexibilitatea setărilor, capacitățile de integrare, rapoartele și statisticile, capacitatea de a adăuga caracteristici, suportul tehnic. Este efectuată analiza pieței CRM în Republica Moldova. Se demonstrează că cele mai populare software-uri CRM în Republica Moldova sunt Bitrix24 și amoCRM. Volumul de software CRM în 2016 poate fi estimat la o rată de 35 ÷ 40 de milioane de lei. Analiza și recomandările dezvoltate vizează creșterea eficienței implementării sistemului CRM.

The paper deals with various problems of implementing Customer Relationship Management (CRM) approach and systems, which became the strategic base for many companies and an important factor for their success. The main reasons for CRM implementation failure in all areas of company activity: strategic planning and management, organizational structure, operating activities and personnel are identified and grouped. The key points that should be considered when choosing CRM software are highlighted, they include: functionality, simplicity and convenience of work, flexibility of settings, integration capabilities, reports and statistics, the ability to add features, technical support. The analysis of CRM market in the Republic of Moldova is performed. It is shown that the most popular CRM software in the Republic of Moldova are Bitrix24 and amoCRM. The volume of CRM software in Republic of Moldova in 2016 can be estimated at a rate of 35-40 million lei. The analysis and recommendations developed are aimed at increasing the effectiveness of the CRM system implementation.

Cuvinte-cheie
managementul relaţiilor cu clienţii,

sistemul CRM, software-ul CRM.