Valorificarea egalității de gen în învățământul profesional tehnic în Republica Moldova: realități şi perspective
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
652 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 13:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.35:316.346.2(478) (1)
Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics (273)
Social structure. Society as a social system (979)
SM ISO690:2012
GANEA, Eugenia, BODRUG-LUNGU, Valentina. Valorificarea egalității de gen în învățământul profesional tehnic în Republica Moldova: realități şi perspective. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 9(119), pp. 234-239. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(119) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Valorificarea egalității de gen în învățământul profesional tehnic în Republica Moldova: realități şi perspective

Mainstreaming gender education in professional technical education in the Republic of Moldova: realities and perspectives

CZU: 377.35:316.346.2(478)

Pag. 234-239

Ganea Eugenia, Bodrug-Lungu Valentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 noiembrie 2018


Rezumat

În articol sunt abordate inegalitățile de gen în învățământul profesional tehnic și rolul pe care îl joacă normele sociale și prejudecățile de gen. Cercetarea este determinată de necesitatea elaborării unui suport teoretic și metodologic pentru cadrele didactice și alți actori responsabili de politici în domeniul învățământului profesional tehnic. Obiectivele cercetării constau în a discuta rolul școlilor profesionale și rolul pe care îl au în pregătirea elevilor, în a dezvolta competențe sensibile la dimensiunea de gen a cadrelor didactice în instituțiile de învățământ profesional tehnic, în a elimina prejudecățile de gen în cadrul procesului educațional și didactic și în a crea un mediu sensibil la dimensiunea de gen.

The present publication is dedicated to the subject of gender-related inequalities in vocational/technical education and role of social norms and gender bias. The research problem is determined by the need to develop a theoretical and methodological support for the teaching staff and for other actors responsible for policies on vocational/technical education. The objectives of the research are to discuss the role played by vocational schools related to educating of the future labour force for the labour market, develop gender-sensitive competences of teachers in secondary vocational/ technical education, eliminate gender bias in the education and teaching process, create a gender-sensitive environment in vocational/technical schools.

Cuvinte-cheie
inegalitate de gen, integrarea dimensiunii de gen, prejudecăți de gen,

politici educaționale.