Percepții ale elevilor privind violența în școală
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
808 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 20:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9:37.015.3 (8)
Psychology (3388)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3925)
SM ISO690:2012
ABURIA, Ali. Percepții ale elevilor privind violența în școală. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 9(119), pp. 207-211. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(119) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Percepții ale elevilor privind violența în școală

Perceptions of violence in school by students

CZU: 159.9:37.015.3

Pag. 207-211

Aburia Ali
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 noiembrie 2018


Rezumat

În contextul standardelor internaționale, violența față de copii reprezintă o încălcare gravă a drepturilor copilului. Convenția europeană cu privire la drepturile copilului stipulează obligația statelor părţi de a proteja copilul împotriva oricăror forme de violenţă, vătămare sau abuz, fizic sau mental, de abandon sau neglijenţă, de rele tratamente sau de exploatare, inclusiv abuz sexual (art.19) [1]. În același timp, în pofida existenței cadrului legal internațional și național de prevenire și combatere a acestui flagel, violența în școală este un subiect actual. Dincolo de faptul că subiectul este abordat în multiple studii din perspectivă legală, socială, psihopedagogică, acesta rămâne important în contextul transformărilor sociale și instituționale la nivel național, dar și global. În acest sens, prezentul articol este dedicat percepțiilor elevilor dintr-o școală din sectorul arab din Israel cu referire la violența în școală. În contextul cercetării efectuate, am stabilit existența violenței în scoală, cunoașterea slabă a fenomenului bullyng-ului, unele diferențe în percepțiile fetelor și băieților asupra violenței în școală, cunoștințe dispersate despre fenomen, dar și necesitatea dezvoltării serviciilor de consiliere școlară.

In the context of international standards, violence against children is a serious violation of children's rights. The Convention on the Rights of the Child stipulates the obligation of States Parties to protect the child against any form of violence, injury or abuse, physical or mental, abandonment or neglect, ill-treatment or exploitation, including sexual abuse (art. 19) [2]. At the same time, despite the existence of the international and national legal framework to prevent and combat this phenomenon, violence in school is a current topic. Apart from the fact that the subject is approached in multiple studies from a legal, social, psycho-pedagogical perspective, it remains important in the context of social and institutional transformations at national and global level. In this respect, this article is devoted to the perceptions of students from an Arab school in Israel with reference to school violence. In the context of the research, we established the existence of school violence, the weak knowledge of bullyng phenomenon, some differences between girls and boys in the perceptions of violence in school, knowledge dispersed on the phenomenon, and the need to develop school counseling services.

Cuvinte-cheie
violenţă în şcoală, percepții, fete și băieți, diferenţe, drepturi,

educație de calitate.