Interferențe ale sindromului burnout și satisfacției în muncă în mediul educațional
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1165 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 18:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37:(159.944:331.101.32) (1)
Education (14324)
Psychology (3396)
Theory and organization of work. Relations between business firms and employees (388)
SM ISO690:2012
CERLAT, Raisa. Interferențe ale sindromului burnout și satisfacției în muncă în mediul educațional. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 9(119), pp. 124-129. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(119) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Interferențe ale sindromului burnout și satisfacției în muncă în mediul educațional

Interference of burnout syndrome and work satisfaction in the educational environment

CZU: 37:(159.944:331.101.32)

Pag. 124-129

Cerlat Raisa
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2018


Rezumat

Articolul prezintă o abordare praxiologică a problematicii burnout și a satisfacției în muncă în mediul educațional. Este conturată conjunctura factorilor profesionali stresanți și sunt analizate rezultatele obținute de către cadrele didactice pentru fiecare dintre componentele sindromului burnout: epuizare emoțională, reducerea realizărilor profesionale și depersonalizare. Este elucidat nivelul satisfacției generale, dar și fațetare, în munca profesională și este evaluat statistic impactul satisfacției în muncă în prevenirea sindromului burnout al cadrelor didactice.

The article presents a praxiological approach to burnout issues and work satisfaction in the educational environment. The circumstance of the stressful professional factors is outlined and there are analyzed the results obtained by the teachers for each of the components of the burnout syndrome: emotional exhaustion, reduction of professional achievements and depersonalization. The level of general satisfaction, as well as the ways of professional work, is elucidated and the impact of work satisfaction in preventing the burnout syndrome of teachers is evaluated statistically.

Cuvinte-cheie
Sindromul burnout, satisfacţie în muncă, cadre didactice, epuizare emoţională, depersonalizare,

reali-zări profesionale, relații interpersonale..