Dimensiunea etică a competenței profesionale a cadrului didactic
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1173 128
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 14:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
174:371.13 (1)
Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy (387)
Education (14210)
SM ISO690:2012
MIHĂILESCU, Natalia. Dimensiunea etică a competenței profesionale a cadrului didactic. In: Revistă de știinţe socioumane , 2017, nr. 3(37), pp. 43-52. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(37) / 2017 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Dimensiunea etică a competenței profesionale a cadrului didactic

The ethical of dimension the professional competence of the teacher framework

CZU: 174:371.13

Pag. 43-52

Mihăilescu Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2018


Rezumat

Nu există nici o altă profesie care să îi solicite posesorului său atât de multă competență, dedicație și umanism ca profesia de educator. Influența personalității cadrelor didactice lasă urme profunde în sufletul copiilor, pentru toată viață. Astfel, prin responsabilitatea lor profesională, științifică și socială, cu înaltă poziție morală, cu talent și tact pedagogic, spirit creativ, exigență și înțelegere, profesorii depun eforturi considerabile pentru a ajuta copiii să pătrundă treptat în tainele cunoașterii, pentru a deveni oameni capabili să contribuie la progresul societății noastre.

There is no other profession that asks its possessor as much competence, dedication, and humanism as the educator, because in none one works with more precious, complex, and sensitive material than the begotten man. The influence of the teacher's personality often leaves deep traces on children for life. Through their professional, scientific and social responsibility, their high moral standing, their pedagogical skill and pedagogic tact, their creative spirit, their exigency and understanding, they make every effort to help the children gradually penetrate the mysteries of knowledge, form them as citizens and above all as people capable of contributing to the progress of our society.

Cuvinte-cheie
competenţă, competenţă profesională,

competență pedagogică.