Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1099 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 21:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9+37.018.1 (3) |
Psychology (3362) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3884) |
SM ISO690:2012 HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia, TOIA, Maria. Rezilienţa – o cale de dezvoltare a competențelor parentale. In: Revistă de știinţe socioumane , 2018, nr. 1(38), pp. 19-26. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 1(38) / 2018 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9+37.018.1 | ||||||
Pag. 19-26 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Reziliența este o calitate care ajută indivizii sau comunitățile de a rezista și de a se recupera în urma anumitor dificultăți. Identificarea potențialilor factori de risc și de protecție poate duce la îmbunătățiri substanțiale în multe domenii de sănătate fizică și mentală a copiilor. Promovarea rezistenței nu este doar o chestiune de eliminare a abuzului asupra copilului, deoarece gestionarea cu succes a riscului este un factor de promovare a rezistenței în sine. Abilitățile diferite ale indivizilor de a face față situațiilor stresante pot fi atribuite unei varietăți de factori. Acestea includ caracteristicile personale moștenite sau dobândite în primii ani de viață, calendarul, durata, secvența și frecvența evenimentelor stresante și disponibilitatea fiabilității sprijinului colegial, familial și comunitar. Factorii de protecție pot fi legați de contextul individual sau de contextul situației. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţia pentru securitate, bunăstare personală şi socială, reziliență la situațiile de abuz, concepţie despre sănătate ca valoare socială şi securitate. |
||||||
|