Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
2274 170 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 15:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.3:37.04 (1) |
Education (14210) |
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (245) |
SM ISO690:2012 GUŢU, Vladimir. Competenţa – abordare situaţională, structurală şi metodologică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 3-12. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.3:37.04 | ||||||
Pag. 3-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este analizată problema „competenţelor” din diferite perspective: clarificărilor conceptuale, abordărilor situaţională şi structurală, metodologică şi acțională. Accentul este pus pe stabilirea conexiunilor dintre diferite categorii şi tipuri de competenţe, dar şi pe identificarea mecanismelor de proiectare a competenţelor specifice disciplinelor şcolare. Demersul inovativ al abordărilor propuse ţine de conceptualizarea tridimensională a competenţei (logica acţiunii, logica curriculară, logica învăţării) şi de cea bidimensională (logica priorităţii tipurilor de activități în raport cu direcţiile de dezvoltare a personalității şi/sau invers, logica priorității domeniilor de dezvoltare a personalității cu tipurile de activităţi în cadrul unui domeniu de cunoaştere). |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă, teleologie, competenţe-cheie, competenţe transversale, competenţe specifice, unităţi de competenţe, activităţi, cunoştinţe, capacităţi, atitudini, preachiziții, taxonomia competenţelor. |
||||||
|