Abordări conceptuale în taxonomia formelor educației formale și nonformale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
862 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 19:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5 (102)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3925)
SM ISO690:2012
FLOREA, Viorica. Abordări conceptuale în taxonomia formelor educației formale și nonformale. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 1(12), pp. 163-175. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(12) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Abordări conceptuale în taxonomia formelor educației formale și nonformale

Conceptual approaches in the taxonomy of formal and non-formal education

CZU: 37.014.5

Pag. 163-175

Florea Viorica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 26 iulie 2018


Rezumat

Articolul reflectă cele mai semnificative taxonomii ale educaţiei formale şi non-formale, prezentate de cercetători în literatura de specialitate. Am urmărit să evidenţiem o diversitate de opinii cu privire la clasificarea activităţilor de tip formal şi non-formal, datorită creşterii rolului educaţiei nonformale la nivel internaţional. Numeroasele taxonomii prezentate în literatura ştiinţifică aduc dovezi că, în paralel cu lecţia care constituie forma principală a realizării educaţiei formale, pot fi utilizate actualmente şi alte activităţi cu importante influențe informative şi formative, având un impact pozitiv asupra formării şi dezvoltării personalităţii elevului.

This article reflects the most significant taxonomies of formal and non-formal education presented by researchers in the literature. We aimed to highlight a diversity of opinions on the classification of formal and non-formal activities, due to the growing role of non-formal education at international level. The numerous taxonomies presented in the scientific literature provide evidence that in parallel with the lesson which constitutes the main form of the formal education, other activities with important informative and formative influences can be used, having a positive impact on the formation and development of the pupil personality.

Cuvinte-cheie
taxonomie, educaţie formală, educaţie non-formală,

educaţie permanentă.