Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
847 30 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-22 17:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.026+37.036 (1) |
General questions of didactics and method (1201) |
SM ISO690:2012 VÎNTU, Victoria, BUSUIOC, Aliona, DRIGA, Ina. Creativitatea: aspect important al demersului didactic. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 1(12), pp. 158-162. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 1(12) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.026+37.036 | ||||||
Pag. 158-162 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dinamica vieții contemporane, manifestată în toate sferele de activitate: socială, politică, culturală, reprezintă o provocare pentru sistemul educațional contemporan. Conținuturile educaționale trebuie adaptate la schimbările din societate, și acest fapt este posibil prin cultivarea competențelor creative, atât ale cadrelor didactice, cât și ale studenților. Creativitatea este fenomenul complex ce implică potențialul psihologic și motivațional al unei persoane. Învăţământul contemporan, centrat pe elev/student, deţine un rol bine determinat în dezvoltarea enormului potenţial intelectual. Încercăm a utiliza metode şi procedee noi pentru a face procesul de învăţare mai plăcut, drapăm cadrul emotiv al lecţiei cu emoţii fireşti, motivând parcurgerea cu forţe proprii a materialul studiat şi stimularea interesului studenţilor. Prioritate absolută trebuie acordată metodelor formative, de descoperire propriu-zisă sau dirijată, ce vor scoate în evidență și vor dezvolta aspecte, precum flexibilitatea gândirii; persistența și perseverența, soluționarea într-un mod original a unei probleme mai vechi. Trebuie evitat formalismul, altfel spus, studierea limbii trebuie să se concentreze pe faptele vii, de vorbire autentică. Încurajând studenții la reflecție și creație, profesorul nu-și va impune propriile opinii. Studentul se va bucura de libertate, de oportunitatea de a da frâu liber imaginației și a se auto-exprima. Putem astfel deduce că metodele didactice care se axează pe valorificarea spiritului creativ al studenților au la bază asaltul de idei, acesta variind nesemnificativ de la o metodă la alta. |
||||||
Cuvinte-cheie creativitate, interactivitate, metode moderne. |
||||||
|