Creativitatea: aspect important al demersului didactic
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
847 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-22 17:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.026+37.036 (1)
General questions of didactics and method (1201)
SM ISO690:2012
VÎNTU, Victoria, BUSUIOC, Aliona, DRIGA, Ina. Creativitatea: aspect important al demersului didactic. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 1(12), pp. 158-162. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(12) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Creativitatea: aspect important al demersului didactic

Creativity: an important aspect of the didactic discourse

CZU: 37.026+37.036

Pag. 158-162

Vîntu Victoria, Busuioc Aliona, Driga Ina
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 26 iulie 2018


Rezumat

Dinamica vieții contemporane, manifestată în toate sferele de activitate: socială, politică, culturală, reprezintă o provocare pentru sistemul educațional contemporan. Conținuturile educaționale trebuie adaptate la schimbările din societate, și acest fapt este posibil prin cultivarea competențelor creative, atât ale cadrelor didactice, cât și ale studenților. Creativitatea este fenomenul complex ce implică potențialul psihologic și motivațional al unei persoane. Învăţământul contemporan, centrat pe elev/student, deţine un rol bine determinat în dezvoltarea enormului potenţial intelectual. Încercăm a utiliza metode şi procedee noi pentru a face procesul de învăţare mai plăcut, drapăm cadrul emotiv al lecţiei cu emoţii fireşti, motivând parcurgerea cu forţe proprii a materialul studiat şi stimularea interesului studenţilor. Prioritate absolută trebuie acordată metodelor formative, de descoperire propriu-zisă sau dirijată, ce vor scoate în evidență și vor dezvolta aspecte, precum flexibilitatea gândirii; persistența și perseverența, soluționarea într-un mod original a unei probleme mai vechi. Trebuie evitat formalismul, altfel spus, studierea limbii trebuie să se concentreze pe faptele vii, de vorbire autentică. Încurajând studenții la reflecție și creație, profesorul nu-și va impune propriile opinii. Studentul se va bucura de libertate, de oportunitatea de a da frâu liber imaginației și a se auto-exprima. Putem astfel deduce că metodele didactice care se axează pe valorificarea spiritului creativ al studenților au la bază asaltul de idei, acesta variind nesemnificativ de la o metodă la alta.

Dynamics of contemporary life expressed in all fields of activity – social, political, cultural represents a challenge for contemporary educational system. The educational contents should be adapted to the societal changes throughout the world and this fact is possible through development of creative competences of both teachers and students. The creativity represents the complex phenomenon that involves the person’s psychological and motivating potential. The contemporary system of study centred on pupil/ student has a well defined role in the development of intelectual abilities. Teachers try to use new methods, proceedings to make the process of study more enjoyable, to provide an emotive atmosphere of the lesson and increase the students interest for the studied subject.The formative methods of study have priority. They discover and develop such aspects as flexibility of thinking, persistence and perseverance, the ability to solve in an original way an old problem. The formalism should be avoided. So, the study of a language shouldn’t be concentrated on isolated facts, but on living facts of authentic speaking. Encouraging students to think and to create, the teacher will not carry his own opinions and will prefer an impersonal position. The student will be glad to feel free and to use the opportunity to express himself. In conclusion, we can say that the didactic methods that are centred on the development of students’ creativity are based on the brainstorming.

Cuvinte-cheie
creativitate, interactivitate,

metode moderne.