Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1722 110 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 15:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.1 (220) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3901) |
SM ISO690:2012 MUNTEANU, Tamara. Comportamentul moral şi exigenţele educaţiei în familie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 1(12), pp. 124-131. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 1(12) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.1 | ||||||
Pag. 124-131 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dintre toate aspectele formării personalităţii, cel privitor la atitudinea morală ocupă un loc central, dacă nu chiar prioritar. De ce? Pentru că această atitudine orientează întreg comportamentul individului. În al doilea rând, pentru că această atitudine sau acest tip de comportament este un indicator al concordanţei sale cu normele morale şi juridice ale comunităţii, în care trăieşte persoana respectivă. Familia este principalul agent educativ, care transmite copilului ideile, valorile şi conceptele fundamentale ale societăţii, în special prin intermediul rolurilor jucate de părinţi în cadrul grupului familial şi în societate. Mediul familial poate fi atât o formă de adaptare şi integrare a copilului, cât şi o sursă generatoare de conflicte, de situaţii, de frustraţie şi stres pentru acesta, carenţele şi deficienţele de ordin educativ având un rol deosebit în apariţia unor forme comportamentale deficitare sau chiar deviante. Fiind o premisă principală a formării comportamentului moral, educaţia morală în familie nu se poate rezuma la un simplu proces de transmitere didacticistă a unor cunoştinţe, norme sau principii abstracte. Apare necesitatea formării și dezvoltării sentimentelor şi convingerilor durabile, a unor deprinderi şi obișnuințe: a pune accentul atât pe componenta cognitivă, cât şi pe cele de natură afectivă, evaluativă sau comportamentală. |
||||||
Cuvinte-cheie atitudine, familie, atitudinea morală, comportament. |
||||||
|