Comportamentul moral şi exigenţele educaţiei în familie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1722 110
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 15:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1 (220)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3901)
SM ISO690:2012
MUNTEANU, Tamara. Comportamentul moral şi exigenţele educaţiei în familie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 1(12), pp. 124-131. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(12) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Comportamentul moral şi exigenţele educaţiei în familie

Behavior and moral education in family

CZU: 37.018.1

Pag. 124-131

Munteanu Tamara
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 26 iulie 2018


Rezumat

Dintre toate aspectele formării personalităţii, cel privitor la atitudinea morală ocupă un loc central, dacă nu chiar prioritar. De ce? Pentru că această atitudine orientează întreg comportamentul individului. În al doilea rând, pentru că această atitudine sau acest tip de comportament este un indicator al concordanţei sale cu normele morale şi juridice ale comunităţii, în care trăieşte persoana respectivă. Familia este principalul agent educativ, care transmite copilului ideile, valorile şi conceptele fundamentale ale societăţii, în special prin intermediul rolurilor jucate de părinţi în cadrul grupului familial şi în societate. Mediul familial poate fi atât o formă de adaptare şi integrare a copilului, cât şi o sursă generatoare de conflicte, de situaţii, de frustraţie şi stres pentru acesta, carenţele şi deficienţele de ordin educativ având un rol deosebit în apariţia unor forme comportamentale deficitare sau chiar deviante. Fiind o premisă principală a formării comportamentului moral, educaţia morală în familie nu se poate rezuma la un simplu proces de transmitere didacticistă a unor cunoştinţe, norme sau principii abstracte. Apare necesitatea formării și dezvoltării sentimentelor şi convingerilor durabile, a unor deprinderi şi obișnuințe: a pune accentul atât pe componenta cognitivă, cât şi pe cele de natură afectivă, evaluativă sau comportamentală.

From all the aspects of personality formation, the moral attitude plays a central role, if not the priority. Why? Because this whole attitude guides all individual behaviour. Secondly, because this attitude or this type of behaviour is an indicator of its connection to moral and legal norms of the community where the person lives. Family is the primary education agent in transmitting the ideas, values and fundamental concepts of society to child, particularly through the roles played by parents in the family group and society. The family environment can be both a form of adaptation and integration of the child and a generating source of conflict, of situations, frustration and stress for him. Education weaknesses and deficiencies of have a special role in the a opearence of some forms of deficient or deviant behaviour. Being a main premise of moral behaviour, formation moral education in the family can not be reduced to a simple process of transmission the knowledge didacticist, abstract rules or principles. The necessity of training and developing feelings and sustainable beliefs, healthy habits, emphasizes the cognitive component, those affective, evaluative and behavioral. Near family, school is the most powerful social factor, is also the first instance of social stress and gateway to understanding and systematic learning of norms, values and rules of desirable behavior. The school establishes and develops systematic moral attitudes and beliefs formed in the family.

Cuvinte-cheie
atitudine, familie,

atitudinea morală, comportament.