Creșterea competitivității produselor autohtone – factor important în poziționarea acestora pe piața comunitară
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
771 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 12:38
SM ISO690:2012
BALAN, Aliona. Creșterea competitivității produselor autohtone – factor important în poziționarea acestora pe piața comunitară. In: Paradigme moderne ale economiei şi antreprenoriatului inovativ, 3-4 noiembrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2017, Ediţia a XII-a, pp. 285-288. ISBN 978-9975-71-942-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Paradigme moderne ale economiei şi antreprenoriatului inovativ
Ediţia a XII-a, 2017
Conferința "Paradigme moderne ale economiei şi antreprenoriatului inovativ"
Chișinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2017

Creșterea competitivității produselor autohtone – factor important în poziționarea acestora pe piața comunitară

JEL: F13, F14, F15

Pag. 285-288

Balan Aliona
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 iulie 2018


Rezumat

Currently, the economic development of the Republic of Moldova depends to a large extent, by commercial policy, as well as of the fact how it will develop industries that possess export potential. The strategy officially declared the Republic of Moldova is the integration in the European Union. The volume of trade R.M. with the EU has had an impressive evolution in the years 2005-2016. Exports increased in this period by 4 times, recording the steady and more rapid evolution compared to other destinations geographical. This article has as purpose the analysis and evaluation of the dynamics and structure of exports to member countries of the EU, as well as the identification of measures that would increase the competitiveness of domestic products on the community market.

Cuvinte-cheie
foreign trade, Competitiveness, Trade, integration, European Union, economic growth